Mała punk
Temat: kręt toczącej się kuli
Znaleźć kręt toczącej się kuli, o danej masie, promieniu i prędkości obrotowej względem:
a)osi przechodzącej przez środek prostopadłej do płaszczyzny ruchu
b)przez oś obrotu
c) przez chwilowy środek obrotu
a)0?
b)
c)
??
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=18188
Temat: Symulator robota The Line Follow
...że pomimo swojej prostoty ten program ma ogromne możliwości, jeśli dopracujesz szczegóły, twój program stanie się niezastąpionym narzędziem dla wszystkich projektujących nowego lfr'a. Mam kilka uwag czy raczej propozycji do kolejnej wersji programu:
- dodaj możliwość ręcznej edycji algorytmu żeby nie trzeba było od nowa robić wszystkiego gdy chcę zmienić jedną prędkość
- dodaj możliwość definicji środka obrotu, lub zmień
środek obrotu docelowo na oś kół
- zauważyłem, że obecnie ilość pól kół nie ma wpływu na prędkość, jeśli jedno koło jest większe od drugiego robot w dalszym ciągu jedzie na wprost
Źródło: dioda.prohost.pl/forum/viewtopic.php?t=2075
Temat: Drżące łapy :(
Robiłem testy na czymś podobnym z D7D i obiektywem MAF 500/8 Reflax. Niestety nie sprawdziło się. :nie: Bez stabilizacji było lepiej niż z ręki ale jak włączyłem stabilizację to bez tego ustrojstwa AS radził sobie lepiej. Niestety czujniki nie reagują na przyspieszenia liniowe tylko na kątowe które mają
środek obrotu w okolicy korpusu aparatu. :sorry:
Źródło: klubkm.pl/forum/showthread.php?t=10458
Temat: Jak zrobic taką animacje?
...(tak jest łatwiej później animować). To samo zrób z drugim ramieniem (obiekty dołączysz poleceniem Attach).
Generalnie, przy takich technicznych animacjach, najwygodniej jest mieć każdą ruchomą część jako osobny obiekt.
Jak już to zrobisz, musisz ustalić hierarchię. Wybierasz narzędzie Select And Link, i łączysz pierwsze ramię z podstawą, nastęnie drugie ramię z pierwszym ramieniem. Istotna rzecz to pivoty - stanowią
środek obrotu danego obiektu, więc będzie musiał je poprzesuwać (Hierarchy panel --> Affect pivot only), najlepiej w te miejsca, gdzie jest "staw" ramienia.
Możesz też skorzystać ze schematic view, żeby połączyć obiekty w odpowiednią hierarchię - to już co kto lubi.
Jakby coś było niejasne, to pytaj. I napisz której wersji maxa używasz, bo ja mogę wrzucić poprawioną scenę dla maxa 7 (nie wiem czy pójdzie u...
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=21571
Temat: animacja i punkt obrotu
uu
No chyba musisz ustawić
środek obrotu bez włanczonego autokeya i tam klikasz center centrując go na środek i wyłanczasz;]
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=54103
Temat: Gigantyczne planety za Plutonem
Czyżby odpowiedź była blisko?
A moze jak ktos pisal w niektorych artykulach, ktos kto przybywa z zewnatrz naszego ukladu slonecznego 'numeruje' planety od zewnetrznej 'czesci' naszego ukladu tj. od plutona ?.
Nawet jeśli, to nie zmienia to w żaden sposób ogólnego zarysu (przecież praktycznie każde ciało w kosmosie orbituje wokół innego). Na piktogramach zaznaczono taki
środek obrotu którym jest Słońce, bądź orbita ostatniej gazowej planety jaką znamy w naszym Układzie Słonecznym.
Im więcej przyglądam się tym piktogramom, tym bardziej dochodzę jednak do wniosku, że to sprawka jakiejś "deskonogiej grupy przyjaciół zbóż".
Źródło: paranormalne.pl/index.php?showtopic=6951
Temat: funkcja LATHE i co dalej [HELP]
...LATHE i co dalej [HELP]
Przy pomocy line narysowalem sobie peweniem zarys,
nastepnie zastosowalem funkcje LATHE tak jak chciałem uzyskałem bryłe obrotowa,
następnie z rolety direction wcisnalem Y,a z rolety Align wybralem MAX
uzyskany kształt mnie satyysfkacjonuje
Ale wlasnie teraz pojawia sie moj problem...
nastepnie chce zanimowac ruch tego przedmiotu i po zastosowaniu tych paramatrow zmienia sie
srodek obrotu tego przedmiotu
Czy da sie przeniesc ten
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=5866
Temat: Nowosc - EOS 400D, nastepca 350D
widze ze do grona konkurentow zostala zaliczony rowniez alfa. No niestety nie mozna sie ludzic ze canon od tak zrezygnuje w Isa w swoich obiektywach i wrzuci go na body bo co zrobi z obiektywami, ale z mechanicznego punktu widzenia smiem twierdzic ze skutecznosc stabilizacji na samym poczatku drogi swiatla przez uklad optyczny, jest znacznie wieksza,gdyz oscylacje wywolane ruchem reki maja
srodek obrotu w okolicach matrycy, stad momenty zyroskopowe wzgledem tego puntu na koncu obiektywu beda wieksze, wiekeszy zakres pomiarowy uklau stabilizacji to mniejeszy blad pomiarowy i wieksza dokladnosc stabilizacji.
swoja droga zalozny odwrotny przypadek do tego ktory zaproponowales, i jakby nie bylo czesciej wystepujacy w naturze, i chetniej stosowany wsrod uzytkownikow popularnych jeszcze nie tak dawno analogow.
Np aparat canon EOS 300...
Źródło: canon-board.info/showthread.php?t=13779
Temat: ZBRUSH - kącik porad
Ja mam takie pytanko. Ukrywam sobie większość modelu i zostawiam tylko dłonie. Utrudnieniem podczas modelowania jest to że
środek obrotu kamery jest w centrum modelu, czyli np w klatce piersiowej. Czy da się zrobić tak żeby,
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=22182
Temat: Wicherek 100
...nie znam ale zdaje mi się że nie będzie miał wielkiego wpływu na zachowanie się całego modelu. Konstrukcja statecznika jak na rysunku:
Jako materiał myślałem o sklejce 4mm. Dżwigary - sosna 14x10mm wzmacniane balsowymi elementami - w przekroju taka skrzynka. Krawędź natarcia z balsy. Dodatkowo jak by byłsłabo odporny na skręcanie to po przekatnej pomiedzy żebrkami dodatkowe wzmocnienia.
Zawiasy myśle wpuścić z jednej strony w ster aby
srodek obrotu był w sterze. Mocowane w klockach z olchy lub podobnego drzewa, wklejonych pomiedzy 2 żeberka. (umieszczone blizej siebie)
Robraf: tak, 1,8 m, Rozpietość całego to 4,4 m, długość 2,8.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5232
Temat: "Spinanie" modelu
Mam np. kilka dlugich i cienkich capsule (Extended primitives) i chce je polaczyc tak, zeby wyszedl z tego czlowieczek, np: 1 capsule: korpus, do niego 2 z dolu - nogi, 2 z gory - rece, 1 sphere na czubku - glowa, zeby moc obracac poszczegolne czesci ciala (nogi itp.) tak, zeby sie nie odlaczaly od korpusu (
srodek obrotu jest na zlaczeniu czesci z korpusem), i zeby np. jak obroce noge, to zebym mogl obrocic tez stope (przymocowana do nogi) tak, zeby to cale to byla jedna calosc... uff. Lepiej juz tego nie wytlumacze, jak cos, to link - www.xiaoxiaomovie.com Tam jest to pokazane w akcji (flash)...
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=3212
Temat: Środek obrotu
Środek obrotu
Witam
Mam drobny kłopot; w jaki sposób mogę ustalić
środek obrotu (nawigacji) widoku w czasie modelowania? Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu, w którym będzie się on znajdował we wskazanym wierzchołku, na środku Face'a, czy w centrum aktywnego obiektu.
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=55568
Temat: funkcja grupuj ?
a jeszcze takie pytanie:P
jak ustawia się te pivioty/
środek obrotu?
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=63632
Temat: czy można przesuwać obiekty w grupie ??
czy można przesuwać obiekty w grupie ??
czy można przesuwać obiekty w grupie ??
Miałem pewną grupe obiektów, po zrobieniu animacji jak zrenderwałem okazało się ze jeden obiekt w grupie nie jest tam gdzie myslalem.
Czy mozna go przesunąć troche bez rozgrupowania zeny mi się
srodek obrotu gdzies nie przemiescil, bo mi się wtedy animacja skopie.
Dzięki za pomoc
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=32223
Temat: pomoc w animacji biped. pilne
siema
to tak
z tym ufo musiś zaznaczyć tyłek ufolca i kliknąć taki przycisk na górnym poziomym pasku
[ikonka coś wygląda jak dwa obiekty łączone linnią (nie znam dokładnie jego nazwy)
napewno znajdziesz :)]
i przeciągasz z tyłka na statek trzymając klawisz
a to drugie to musisz wejść w tej części z create i motion na hirarchy kliknąć pivot i ustawić sobie
środek obrotu obiektu
mam nadzieje że sobie poradzisz;
dzięki;
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=46283
Temat: Przesuwanie, obracanie obiektu/ów
...gizma przesuwać obiekt. Ale gdy obiekt jest duży np ściana budynku i chciałbym go przesunąć to gizmo jest w środku obiektu, a ja chciałbym, aby "przesunęło sie" np. do rogu ściany, bo mi tam jest potrzebne - czy to jest wykonalne - przesunięcie gizma w to miejsce co mi trzeba?
2. Obracanie obiektów np. ściany, chciałbym obrócić ściane o 45 stopni, ale ona obraca sie wokół swojego układu współrzędnych, a ja chciałbym ustawić
środek obrotu całej ściany nie w jej środku, tylko np 170cm od niej - jak to zrobić?
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=18765
Temat: Problem z Rotation
Włączyłem Auto key w panelu animacji na dole. Zaznaczyłem drugi fragment który chciałem obrócić wokoł własnej osi. Punkt obrotu był oddalony. Wszedłem w hierarchy zaznaczyłem affect Pivot Only i przesunąłem
środek obrotu na środek modelu. Niestety nadal mi nie obraca w miejscu wokól własnej osi tylko gdzieś mi przesuwa dookoła. Zakładka wyboru środka obrotu nadal nie aktywna przy włączonym Auto Key.
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=30270
Temat: Depth on field
Kris - nie o to chodzi gościowi
chyba nie zrozumiałeś posta
żeczywiście DOF w scanline działa nie na zasadzie rozmycia.
w dof ustawiasz
środek obrotu sceny
i działa na zasadzie przezroczystych renderów które nakładane są na siebie
tam gdzie jest
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=4655
Temat: Koła samochodu
Ogumienie ani ABS nie mają nic do rzeczy. Fragment opony który styka się z jezdnią nie porusza się względem niej (chyba że mamy do czynienia z poślizgiem). Chwilowy
środek obrotu znajduje się na styku opony z jezdnią i dlatego tak, a nie inaczej wygląda to rozmycie. Gdyby zdjęcie zostało zrobione z panoramowaniem, nieruchome byłyby osie, a koła rozmyte w "normalny" sposób.
Źródło: optyczne.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=8806
Temat: Mudbox - nawigacja
a chyba f zmienia
środek obrotu na punkt w którym masz kursor. (wie ktoś gdzie coś takiego jest w bodypaint/cinema 4D?)
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=39900
Temat: [java] jak zapisac obrazek
...to opisac wiec,
mam cos takiego :
public void paint(Graphics g) {
Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
this.szerokosc = img.getWidth(this);
this.wysokosc = img.getHeight(this);
bi = new BufferedImage(this.szerokosc, this.wysokosc,
BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
bi.getGraphics().drawImage(img, 0, 0, null);
AffineTransform origXform = g2.getTransform();
AffineTransform newXform = (AffineTransform)(origXform.clone());
//ustawiam
srodek obrotu obrazu
int xRot = x+this.szerokosc/2;
int yRot = y+this.wysokosc/2;
newXform.rotate(Math.toRadians(kat), xRot, yRot);
g2.setTransform(newXform);
g2.drawImage(bi, this.x, this.y, this);
g2.setTransform(origXform);
}
teraz nagrywam to tak :
File outputFile = new File("test.jpg");
ImageIO.write(bi, "JPG", outputFile);
ale ten sposob nagrywa mi plik bez np obrotu, a jak mam zapisac grafike na...
Źródło: forum.hotscripts.pl/showthread.php?t=9867
Temat: Czegoś tu nie rozumiem (parenting a pivot)
Czegoś tu nie rozumiem (parenting a pivot)
Witam,
jest taka sytuacja: mam 2 obiekty, dajmy na to sześcian i kulkę. Obydwa są gdzieś tam w rożnych miejscach przestrzeni (w każdym razie nie w (0,0,0) ). pivoty mają wycentrowane. I teraz gdy zrobie kulkę dzieckiem sześcianu, to czy kulka nie powinna przypadkiem przesunąć się tam, gdzie jest
środek obrotu sześcianu (inaczej - czy ich pivoty nie powinny się pokryć)? Zaznaczę, że Preserve position jest wyłączone, i ze gdy robię parentowanie, to kulka przemieszcza się tam, gdzie moim zdaniem powinna się przemieścić wtedy, gdy pivoty obydwu obiektów są nie w ich środkach, lecz w centrum układu współrzędnych (tj. (0,0,0)). Robiłem freeze transformations i delete history na tych obiektach i nic. Czy to normalne, bo jestem już...
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=55023
Temat: Obracanie naszych figur...?
o jeny, po porstu skopiuj (przepisz) wspolrzedne tej krawedzi i wysrodkuj do nich
srodek obrotu.
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=2578
Temat: Dodatki - sony25
Co do torów - właśnie tak jak wtstawiłeś te niewidzialne czerwone. Jak ustawiłeś ich położenie?.
Trochę jpg zerżnął jakość, ale myślę że widać.
Tak:
A teraz od początku:
1. Najpierw wstawiłem dwa punkty na wprost (pamiętaj o ustawieniach: oś Y zawsze na zewnątrz podczepianych torów) i nazwałem je a.track0a i a.track0b
2. Potem stworzyłem z tych punktów grupę i ustawiłem jej
środek obrotu w środku obrotu obrotnicy.
3. Następnie zaznaczyłem grupę i przekształciłem ją za pomocą funkcji Array/Rotate 360, ustawiłem Array Dimensions na 1D (domyślnie) i włączyłem ilość na jaką dzielę koło na 48, jako że u mnie kąt między torami wynosił 7,5 stopnia.
4. Na koniec wywaliłem te punkty, które mi nie były potrzebne, a potrzebne nazwałem parami a.track0a i a.track0b itd.
I to cała filozofia.
BTW: W...
Źródło: trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=86
Temat: Jak ustawic Pivot point w Edit poly???
Jak ustawic Pivot point w Edit poly???
Chcialbym sie zapytac czy jest wogole taka mozliwosc aby w trybie edycji poly majac zaznaczony jeden element mozna by mu bylo przypisac tymczasowy pivot point?
Jesli zagmatwalem to chodzi mi o to ze: mam przypuscmy zrobiona noge, jednym z jej elementow jest łydka i chce by jej
srodek obrotu znajdowal sie w okolicy kolana a nie posrodku lydki.Opcja detach odpada.Czy raczej jest to mission imposible? W kazdym razie przezyje i bez tego :P
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=18514
Temat: Problem z Rotation
Otwóz panel Hierarchy. Tam możesz za pomocą odpowiednich przycisków przesuwać pivot poitn (
środek obrotu), ewentualnie wycentrować względem obiektu.
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=30270
Temat: [sprzedam] Hagan Heat 175 cm + Naxo NX01
...konstrukcjach zjazdowych, którego regulacja nie nastręcza żadnych problemów. Tył z wyraźnie większą dźwignią do wypięcia wiązań kijkiem. Całość osadzono na podwójnej szynie aluminiowej, po której łatwo i bez użycia narzędzi da się przesuwać tył wiązania w celu ustawienia docisku i dopasowania do np. klasycznego buta narciarskiego.
Szyna w przedniej części zawiera mechanizm zwany Virtual Rotation System, przesuwający do tyłu
środek obrotu wiązania i zwiększający komfort chodzenia. Dzięki użyciu superlekkich i nowoczesnych materiaów - waży około 1850 gram.
Komplet byl uzywany przez jeden sezon - stan wiązań bardzo dobry, stan nart dobry (jedna gleboka rysa)
Cena: 699 zł
Mam do sprzedania nowe, zupełnie nieużywane wiązania Naxo NX01. Sprzęt znajduje się w oryginalnym pudełku, wraz z kompletem części.
Rozmiar wiazania: large (320...
Źródło: dev.skiforum.pl/showthread.php?t=18317
Temat: Symulator Follow The Line 2
...pierwszej różni się tym, iż poprawiono:
- odświeżanie rysowanego robota i mapy
- dołożono nowe funkcje podczas rysowania mapy ( gotowe elementy )
- poprawiono (algorytmy) podczas rysowania robota i mapy.
- dodano możliwość ustawiania prędkości i kątu obrotu tak jak w konstrukcjach typu czołg.
- zniesiono limit na wykonanie wielu akcji, przy tym samym stanie czujników
- ograniczono do 16 ilość czujników
- koła wyznaczają
środek obrotu robota.
- jest możliwość regulowania prędkością symulacji
- istnieje możliwość obserwacji przebytej trasy, i statystyki wykonanej symulacji (prędkość średnia, poprawność przejazdu, ilość wykonanych kroków)
- dodano zapis i odczyt projektu
- oraz drobne poprawki które mogą być niewidoczne
- program jest w języku angielskim ( dlatego, że będzie szerzej prezentowany w internecie, jak...
Źródło: dioda.prohost.pl/forum/viewtopic.php?t=2332
Temat: Ustawianie środka obrotu-3dsmax9
Ustawianie środka obrotu-3dsmax9
Witam
Mam trochę głupie pytanie, mianowicie jak ustawić (gdzie, pamiętam, że było jakieś menu z world w nazwie)
środek obrotu jakiejś bryły w innym punkcie niż pośrodku bryły? Spróbuje to wytłumaczyć
zakładamy że to jest maszt z flagą czyli ~ jak obrócic flagę aby nadal dotykała masztu tą samą krawędzią?
|~~ ~~|
|~~ ~~|
| |
| |
edit:
dobra już znalazłem :P i nie było world w nazwie ale co tam :PP
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=36894
Temat: Obrót, pivot i kostka rubika [3ds max]
Obrót, pivot i kostka rubika [3ds max]
Witam
Robię kostkę rubika w 3ds max 2010. W celu obrotu kostek zgrupowałem je (3x3x3). Przy edycji obiektu gdy zaznaczę kostki z jednej ścianki obracają mi się według jednej osi. W chwili jak dam "Auto Key" w celu edycji animacji,
środek obrotu zmienia się - dla każdej kostki osobno w samym jej centrum. Jak zrobić by się jednak obracały ścianki.
Pozdrawiam
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=66528
Temat: Modelowanie postaci.
Po pierwsze nie ma obowiązku modelować do T-pose. Równie dobrze można zrobić postać klęczącą, z rękami wzdłuż korpusu itp. Co do asymetrii to, oczywiście najpierw trzeba symetrię zedytować. Żeby nie rigować, można ręcznie w miarę dokładnie poruszyć postacią ustawiając
środek obrotu dla selekcji w dowolnych miejscach, wg osi, normalnych, bliżej, dalej itd.
Źródło: c4d-pl.org/forum/viewtopic.php?t=3489
Temat: Znieksztalcenie
szkoda ze nie napisales czegos wiecej .ulegaja deformacji to bardzo ogolne stwierdzenie .Moze problem tkwi w tym ze
srodek obrotu nie pokrywa sie z pivotpoint wszystkich zlinkowanych elementow .
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=1312
Temat: Zmiana środka obrotu obiektu w animacji
Zmiana środka obrotu obiektu w animacji
Chciałbym uzyskać efekt (animacje, korzystając z klatek kluczowych) obracania klocka (obiektu) według jednaj krawędzi a następnie innej.
Umiem obrócić obiekt według krawędzi poprzez zmianę punktu obrotu (center cursor) jednak nie wiem jak zapisać ten obrót na stałe w animacji obiektu, problem polega na tym że gdy zmieniam po raz drugi
środek obrotu by wykonać drugi obrót ten pierwszy się przemieszcza.
Przy tworzeniu klatek kluczowych zapisuje (Loc i Rot)
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=63840
Temat: PIVOT POINT , uklad wspolrzednych?
...Path Deform
-nakladam na obiekt „gasienica” powyzszy modyfikator i tu zaczynaja sie krzaki
Gizmo modyfikatora zostaje obrocone w roznych kierunkach??? Wzgl osi x,y,z
Trzeba się bawic opcja Rotation z menu Modyfikatora a nastepnie komenda Rotate w oknach dla calosci obiektu
Podobnie jest z shape’ami i modyfiaktorem Loft, troche trzeba pokombinowac- gdzie będzie
srodek obrotu itd.
To by było na tyle , O CO TU CHODZI Ktos WIE jak poprawnie tworzyc obiekty aby rezultaty były przewidywalne, aby szybko robic i się nie narobic
Pozdrawiam
Wytrwaly uzytkownik maxa
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=5725
Temat: POLECANE FIRMY CZARTEROWE
...które natychmiast trzeba rozwiązać. Często nawet jest daleko od jachtów których jest właścicielem. Niekoniecznie jest też żeglarzem.
Czarterowicz jest jak "stonka" powiedział kiedyś mój znajomy wieloletni armator dużej mazurskiej flotylli czarterowanych jachtów.Wyobraźnia (stonki) i możliwości przeogromne.Chociażby tak wielkie jak klucz płaski 36 którym jeden z obserwowanych najemców jachtu chciał zmienić
środek obrotu miecza uchylnego w Tango 780. On "inżynier" chciał wykręcić szpilkę osi obrotu miecz, przewiercić nowy otwór w skrzynce mieczowej itd....Wszystko fajnie tylko zapomniał chłop że ma pod sobą 4 m wody.
Reasumując :
Jedynym logicznym i sensownym ,w moim odczuciu, sposobem na znalezienie pewnego jachtu jest kontakt z WŁAŚCICIELEM jachtu. Jachtu, nie floty jachtów. Miłość do swego sprzętu przeleje się na...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=63
Temat: Animacja klawiatury pianina
Gdzie jest zdefiniowany sam ruch tego obiektu?
Z kad ten obiekt wie, ze ma sie przekrecac i to w dodatku na jednej konkretnej osi w konkretnym kierunku?
Od poczatku wygladalo to tak:
1) Narysowalem kubik o ksztalcie podobnym do proporcji klawisza.
2) Zmienilem na edytowalny (klawisz C).
3) Przeszedlem do pracy na Nullach i przesunalem srodek obiektu tak gdzie mial byc jego
srodek obrotu (w strone dalszego konca).
4) W palecie Objects PKM po obiekcie i dodalem tag ekspresji. Otworzyl sie edytor.
5) W edytorze PKM -> NewNode -> XPresso -> General -> Constant i juz mam parametr do sterowania randomem.
6) Znow w edytorze PKM -> NewNode -> XPresso -> General -> Random to generator liczb losowych wykorzystanych do sterowania obrotem.
7) Znow w edytorze PKM -> NewNode -> XPresso -> General...
Źródło: c4d-pl.org/forum/viewtopic.php?t=2579
Temat: ciało na równi i dwa krążki
no własnie dla równych promieni... to też mi się nie wydaje. Bo oni to liczą jakby zmieniając
środek obrotu. heh
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=18804
Temat: Tarcza czestotliwosci
Załączam plik *.psd. Sobie pokombinujesz troszke Zebym wiedział jakie tam są cyfry, i jakim mniej więcej fontem, było by juz po robocie
Co do obrotu. W opcjach narzędzia "Free transform" zmieniasz
środek obrotu i jedziesz
tarcza.rar
Źródło: c4d-pl.org/forum/viewtopic.php?t=2999
Temat: Jak zrobic okrag z kolek - Lama
...> zrobic okrag. Koleczka bez wypelnienia, lub biale wypelnienie i tylko czarny
> obwod tych kolek.
> Bede wdzieczny za pomoc.
>
>
....każdy kombinuje, to ja też podam sposób ciekawy:
- narysuj wektorowe(!) kółeczko (ewentualnie utwórz normalne, pikselowe
na oddzielnej warstwie).
- [opcjnalnie]ustaw prowadnice (pionową i poziomą) tak, by się
przecinały w miejscu środka zamierzonego
- wciśnij ctrl+alt+t, przesuń
środek obrotu tam, gdzie być powinien (np.
w miejscu przecięcia ustawionych poprzednio prowadnic)
- wpisz w okienku kąt obrotu (360/ilość kółeczek) i zatwierdź enterem.
- zatwierdź jeszcze raz enterem, tym razem całą transformację
- wciśnij ctrl+alt+shift+t tyle razy, ile ma być kółeczek.
- w zależności pierwszego kroku (czy wektor, czy warstwa) - albo
rasteryzuj warstwę, albo spłaszcz wszystkie utworzone.
(wygląda...
Źródło: forum.hotscripts.pl/showthread.php?t=10766
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plconclusum.xlx.pl