Mała punk

Temat: S14-RB25DET by G-Garage
A tak przy okazji to jaka jest róznica w masie sr'a i rb ? Jakieś 100kg na niekorzyść RB, plus silnik jest dłuższy o dwa cylindry, przez co środek ciężkości samochodu przesuwa się do przodu, mogąc wywołać niechcianą podsterowność...
Źródło: nissantech.pl/index.php?showtopic=955



Temat: czy opony 205 wystaja poza blotnik?
moj maly "kudlaty" kolega ma racje!! przyspieszenie jest gorsze ale szersze oponki daja lepsza przyczepnosc na suchej nawierzchni. a im nizsze zawieszenie tym srodek ciezkosci samochodu jest przesuniety bardziej w dol i samochod trzyma sie drogi jak przyklejony!! wiem cos na ten temat bo sam to codziennie testuje!! a juz szczegolnie to wykorzystuje na mazurskich zawijasach. to co trace do innych z mocniejszym silnikiem na prostej oni (jesli maja fabryczne zawieszenie) traca na zkretach i to jest piekne!! niema nic piekniejszego niz wejscie w zakrecik z odpowiednia predkoscia a samochodzik nawet niedrgnie. a co do...
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=9756


Temat: Fizyka a przyczepność
Przyjmijmy założenie, że interesuje nas środek ciężkości samochodu, nie fakt samego ciężaru spoczywającego na poszczególnych osiach. Gdy auto stoi na płaskim, środek ciężkości znajduje się w miejscu, które możemy nazwać stanem "równowagi". Przy hamowaniu środek przesuwa się do przodu, przy przyspieszaniu - do tyłu. Przesuwanie się do przodu powoduje dociążenie przedniej osi - i analogicznie z tyłu. Wszystko zależy od samochodu (od samego modelu), od...
Źródło: prawko.com.pl/forum/viewtopic.php?t=2011


Temat: RBR.PL - Rajd Meksyku (Shakedown)
No ale niespodzianka na 2 oesie, tego sie niespodziewałem lecz zauważyłem w serwisie że trasa jest mokra i zmieniłem oponki no ale to niepomogło dosłownie na końcu odcinka drugiego dachowanie, przeklinam francuskich konstruktorów środek ciężkości samochodu jest przesadnie za wysoko chyba na dachu
Źródło: e-rajdy.pl/forum/viewtopic.php?t=1988


Temat: Rzedowa szósta czy V6
...jak i układu wylotowego. Silnik sześciocylindrowy rzędowy znajduje zastosowanie jako jednostka napędowa w trzech klasach samochodowych: klasa średnia niższa, klasa średnia wyższa oraz klasa luksusowa. Natomiast silniki widlaste i VR stosuje się w 2 klasach: średniej niższej i wyższej. Silnik sześciocylindrowy rzędowy jest tylko i wyłącznie umieszczany w komorze wzdłuż samochodu i napęd jest przekazywany na tylną oś. W związku z czym środek ciężkości samochodu znajduje się w bardziej korzystnym punkcie niż w samochodzie z napędem przednim. W konsekwencji wpływa to na lepszą trakcję samochodu. Odnosi się to również do silnika widlastego o mniejszym niż 90° kącie rozwarcia rzędów cylindrów w przypadku gdy służy jako napęd tylnych kół. Z racji konstrukcji silnik rzędowy wymaga większej przestrzeni w komorze silnika. Natomiast silniki widlaste mają...
Źródło: forum.moto-portal.pl/?/index.php?showtopic=6117


Temat: Formuła 1 - sezon 2007 - tory, zespoły, ciekawostki.
...stanowi cześć całej konstrukcji nośnej samochodu i jest przymocowany do konstrukcji skorupowej (monocoque) wykonanej z wkłókna węglowego.Do niego przytwierdzony jest układ przeniesienia napędu, do którego montuje się z kolei tylne zawieszenie. Dlatego też silnik musi być niesamowicie silny, co stanowi pewien konflikt, jako że z drugiej strony powinien być lekki, w miarę kompaktowy i z masą umieszczoną jak najniżej, aby pomóc obniżyć środek ciężkości samochodu i umożliwić zminimalizowanie wysokości tylnej karoserii. Skrzynie biegów w nowoczesnych samochodach Formuły 1 są wysoce zautomatyzowane - kierowcy zmieniają biegi "łopatkami" znajdującymi się z tyłu kierownicy. Używane w F1 "sekwencyjne" skrzynie biegów są bardzo podobne w zasadzie działania do tych z motorów i pozwalają zmieniać biegi znacznie szybciej niż w tradycyjnym...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=18142


Temat: BMW ZA FIATEM
Naturalne proprocje, wynikające z przyrody sugerują że maska powinna być optycznie długa (mam na myśli że nie ma liczby od której maska jest długa, ale optyczny środek ciężkości samochodu, powinien być umieszczony w tylnej połowie auta, czego skutkiem będzie optycznie długa maska). W BMW mi się podoba również umieszczenie przedniej osi, jest ona bliżej zderzaka a miejsce koło - drzwi jest dużo większe niż w autach z RWD. Co ciekawe, w BMW jest to fajnie uwydatnione, w amerykańskch autach, którerównież są rwd, niestety tego nie widać z powodu dłuższych przednich 'zwisów'. W BMW odstęp...
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4621


Temat: 1931 Bentley 4,5 Litra "Blower"
...16 zaworów. Podwójny zapłon z dwiema świecami w głowicy cylindrów wykorzystywał dwa iskrowniki wysokonapięciowe jako źródła energii. Siła napędowa przenoszona była na tylny most przez suche, jednotarczowe sprzęgło i czterobiegową skrzynię biegów. Sztywna stalowa rama zawieszona była na podłużnych resorach piórowych z bardziej stromą charakterystyką ze względu na pokonywanie zakrętów oraz stosunkowo wysoko umieszczony środek ciężkości samochodu. Amortyzacją miały sięzająć dźwigniowe tłumiki cierne. Samochód miał masę około 2000 kg i osiągał prędkość maksymalną 210 km/h. (C) 1.bp.blogspot.com, Wikipedia, The-blueprints.com, Stare samochody; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1981, Samochody wyścigowe; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1987, Stare-samochody.eu
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=32425


Temat: F1 2009
...opony. Tyle lat komentuje, a nie wie, że takie spiny to przez zimne hamulce lub zły balans hamulców. Widać nie. A co do KERS, to masa związana z KERS musi się znajdować w pobliżu wału napędowego. No i chyba są 2 pomysły na realizację tego. Williams robi KERS mechaniczny a reszta elektryczny. Ogólnie więc to wszystko waży i znajduje się całkiem wysoko. A jak wszyscy wiemy najlepsze właściwości jezdne uzyskuje się gdy najbardziej jak się da obniżymy środek ciężkości samochodu. Więc jeżeli Kubiemu montuję doważenie pod spodem bolidu to ma przewagę w stosunku do tych co mają KERS, który musi być w pobliży wału napędowego. I dlatego to będzie ciekawy sezon, bo Ci bez KERS będą lepiej śmigać na zakrętach a gorzej na prostych a Ci z KERS odwrotnie.
Źródło: zion-team.net/phpBB3/viewtopic.php?t=1166


Temat: Samochód przy starcie
nacisk przednich kół na podłoże reakcja podłoża Z indeksem 2 - tylne koła. - odległość pomiędzy przednią a tylną osią samochodu - wysokość na jakiej znajduje się środek ciężkości samochodu Momenty sił działających na pojazd się równoważą, zatem: gdzie G to ciężar samochodu. Mniej więcej coś takiego mi wychodzi.
Źródło: matematyka.pl/viewtopic.php?t=31601


Temat: 2006 ISUZU D-MAX & MU-7 (minor re-styling)
...od 1600 do 3200 obr/min - a także za sprawą dobrze dobranej czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Nie można też mieć zastrzeżeń do pracy zawieszenia - nieźle wybiera ono liczne nierówności na naszych drogach, pozwalając utrzymać obrany tor jazdy w zakrętach, co w wypadku samochodów tego typu (opartych na konstrukcji ramowej) nie jest łatwym zadaniem. Sporym atutem przy pokonywaniu kolejnych łuków jezdni okazuje się nisko położony środek ciężkości samochodu, ‟wyznaczony" przez jego niedużą wysokość przy dość znacznym prześwicie, sięgającym 22,5 cm. Cena 118 975 zł Konkurenci Toyota Hilux, Ford Ranger Silnik wysokoprężny, R4, 3.0 Moc/przy obrotach 163 KM/3600 obr/min 0-100 km/h 11,2 s Prędkość maksymalna 175 km/h Zużycie paliwa 9 l/100 km Emisja CO2 217 g/km Silnik pojemność 2999 cm3, 333 Nm w zakresie 1600-3200 obr/min, skrzynia biegów...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=14054


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • conclusum.xlx.pl
  • Szablon by Sliffka (© Mała punk)