Mała punk

Temat: [Kolej] Pociągi podmiejskie/regionalne
...samochody, a zaniedbało transport publiczny – zwłasz­cza szynowy. Przykładem skrajnym są miasta amerykańskie jak Houston, czy Los Angeles. Ale tam już w latach '80 zorientowano się, że w ten sposób miasta nie da się rozwijać. Od ponad dekady władze amerykańskich miast starają się przywracać likwidowane kilkadziesiąt lat temu tramwaje. Nową linie uruchomiono nawet w Ho­uston, a planowane są następne. Niestety nasza powstająca śląska metropolia po­wtarza cudze błędy. Jak transportu publiczny może być wydajny i opłacalny? Po pierwsze musi być oparty na transporcie szynowym. Kolej regionalna musi być połączona z liniami au­tobusowymi i tramwajowymi w jednolity system transportu publicznego – z jednym biletem i możliwościami swobodnych przesiadek. Takie systemy funkcjonują wszędzie w cywilizowanym świecie – dla nas najlepszym wzorem...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=66



Temat: [Aglomeracja] GZM/Silesia cz.2
Metropolia z gotówką na dobry początek AGA 2010-08-14 00:14:09 , Aktualizacja 2010-08-14 17:58:57 Miliony złotych na start może otrzymać śląska metropolia, która ma powstać na mocy ustawy aglomeracyjnej, pilotowanej przez posłów Platformy Obywatelskiej. Jak to możliwe, skoro rząd tnie wydatki, gdzie się da? Zdaniem posła Platformy Marka Wójcika, nowym rozwiązaniom sprzyjają obowiązujące już przepisy. - Z istniejącej ustawy o finansowaniu jednostek samorządu terytorialnego wynika, że w przypadku konsolidacji powiatów mogą one liczyć przez pięć lat na 5 proc....
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=1709


Temat: [Polityka] Wybory parlamentarne/prezydenckie
Cos nam topnieje slaska metropolia http://www.prezydent2005.pkw.gov.pl/PZT ... 246901.htm Katowice, m. Statystyka, stan na 30.06.2005 Liczba mieszkańców: 312761
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=254


Temat: [Aglomeracja katowicka]Aglomeracja największych możliwości
...ta olbrzymia, międzynarodowa konurbacja, o której pan mówi, to raczej odległa przyszłość? - Przeciwnie. Ten proces jest coraz bardziej wyraźny. Na przykład już teraz wielu Ślązaków korzysta z lotniska w Ostrawie, a nie w Katowicach, często też polscy klienci korzystają z oferty czeskich biur podróży. Powstawanie tej regionalnej całości dzieje się na naszych oczach. - Jaki charakter będzie miała pana zdaniem ta wciąż tworząca się śląska metropolia? Czy w dalszym ciągu będzie w niej dominował przemysł? - Żegnamy kopalniane szyby. Stajemy się społeczeństwem poprzemysłowym, w którym dominujące są usługi. W tej chwili w tym sektorze pracuje 52 procent mieszkańców Śląska. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych 80 procent pracowników zatrudnionych jest w trzecim sektorze. To jest przestrzeń niedorozwoju gospodarczego, ale i wielkiej szansy do nadgonienia...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=664


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • conclusum.xlx.pl
  • Szablon by Sliffka (© Mała punk)